25. září 2018 v 15:33 | JiV | CAFE 24
Café 24
je sportovní plachetnice naprojektovaná něměckou konstrukční kanceláří Judel & Vroljik Design pro poského výrobce Gemini Yacht.
FOTO: CAFE 24 - verze RACER (Segafredo team Aleše Hrdiny)
len, ploutev).
Loď je koncipovaná pro tří, čtyř až pětičlennou posádku - jeden kormidluje, jeden drží otěže hlavní plachty, další má na starosti kosatkové a případně genakrové otěže a zbylí dva (nebo jeden) vyvažují, vytahují genaker a ovládají ostatní lana (kiking, cunningham, čelen, ploutev).
O pověst nejrychlejší kajutové plachetnice v Česku již Cafe 24 bohužel přišlo s nástupem závodních speciálů typu Melges 24, Thompson T830 apod.
Minimální počet členů posádky je 3. Za předpokladu kompromisů je loď při závodě zvládnutelná i ve dvou lidech.
Délka trupu je 7,3 m
Šířka trupu je 2,5 m
Hmotnost samotné kompletní lodě je minimálně 800 kg v našem případě 1300 kg.
Stěžeň: výška stěžně je max. 9 400 mm.
Ráhno: délka ráhna je max 3 750 mm.
Čelen nesmí být delší než 1 800 m. V zatažené poloze ne delší než 200 mm.
Základna příďového trojúhelníku je max. 2 400 mm.
Výška příďového trojúhelníku je max. 8300 mm.
Délka předního lemu je max. 9 400 mm, délka spodního lemu je max 3 750 mm.
Maximální plocha hlavní plachty je 21,6 m2.
Maximální plocha kosatky je 10,5m2.
Maximální plocha genakru je 46m2.
Hmotnost samotné kompletní lodě je minimálně 800 kg v našem případě 1300 kg.
Stěžeň: výška stěžně je max. 9 400 mm.
Ráhno: délka ráhna je max 3 750 mm.
Čelen nesmí být delší než 1 800 m. V zatažené poloze ne delší než 200 mm.
Základna příďového trojúhelníku je max. 2 400 mm.
Výška příďového trojúhelníku je max. 8300 mm.
Délka předního lemu je max. 9 400 mm, délka spodního lemu je max 3 750 mm.
Maximální plocha hlavní plachty je 21,6 m2.
Maximální plocha kosatky je 10,5m2.
Maximální plocha genakru je 46m2.
Vnitřní uspořádání lodi:
Loď existuje v regatové a cruisingové verzi, které se však až na váhu podstatně neliší. Regatová verze Café 24 nemá, na rozdíl od turistické verze, sedačky a má nižší kokpit. Je celkově o 300 kg lehčí. Velikost oplachtění a tvar trupu jsou u obou verzí identické. Široký kokpit dává posádce vynikající prostor k manévrování, vyvažuje se zavěšením za popruhy nebo vyvěšením vně lodě, jako na námořních lodích. Kajuta je zařízena jednoduše, ale vkusně. V lodi se pohodlně vyspí i pětičlenná posádka.